Διακοπές στις Καλύτερες Τιμές!

Booking.com

Συμβουλές για οικολογική οδήγηση

Οδηγώντας με το σωστό τρόπο μπορούμε να εξοικονομήσουμε καύσιμα και χρήματα βοηθώντας έτσι το περιβάλλον και την τσέπη μας.






Τα οφέλη της οικολογικής οδήγησης είναι πολλά, ενώ έχει υπολογιστεί ότι μέσα στην πόλη δεν επηρεάζεται ο τελικός χρόνος του ταξιδιού.


Πιο συγκεκριμένα, έχουμε:

•10-15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων.

•10-25% λιγότερα ατυχήματα και βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

•Σημαντική μείωση της ηχορύπανσης.

•Μείωση κόστους για καύσιμα, συντήρηση οχήματος και ασφάλιση.

•Αύξηση της άνεσης μεταφοράς για τον οδηγό και τους επιβάτες.

•Ίσος χρόνος ταξιδιού σε σύγκριση με τον συνήθη τρόπο οδήγησης.



Πρακτικές συμβουλές για να οδηγείτε οικολογικά

•Οδηγείτε με υψηλή σχέση μετάδοσης (μεγάλη «ταχύτητα») στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.

•Αποφεύγετε να πατάτε το γκάζι πολύ και προτιμήστε να το πιέζετε με το πόδι σας όσο πιο λίγο γίνεται:

όσο πιο βαθιά βυθίζεται το πετάλι τόσο περισσότερο καύσιμο καταναλώνεται, ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα.

•Προβλέψτε την απαιτούμενη επιτάχυνση ή επιβράδυνση ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Αν για παράδειγμα καθώς κινείστε ο φωτεινός σηματοδότης μπροστά σας έχει ‘ανάψει’ κόκκινο, μην περιμένετε να φτάσετε μέχρι εκεί για να φρενάρετε. Αφήστε το αυτοκίνητο να επιβραδύνει νωρίς και σταδιακά με την ελάχιστη (ή και καθόλου) κατανάλωση καυσίμου.

•Επιταχύνετε γρήγορα το αυτοκίνητό σας.

•Κάντε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων προς τις υψηλές σχέσεις και καθυστερήστε τις αλλαγές προς τις μικρές σχέσεις μετάδοσης (με άλλα λόγια οδηγείτε όσο είναι δυνατό με τετάρτη ή πέμπτη).

•Αποφύγετε κάθε άσκοπη επιβράδυνση, φρενάρισμα ή αλλαγή ταχύτητας.

Αν το αυτοκίνητο σας διαθέτει υπολογιστή ταξιδίου, τότε έχετε έναν πρώτης τάξεως ‘δάσκαλο’ προκειμένου να τελειοποιήσετε την οικολογική οδήγηση. Απλώς επιλέξτε την ένδειξη με τη στιγμιαία κατανάλωση και προσπαθήστε να μειώσετε όσο δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου σε αληθινό χρόνο, καθώς θα εφαρμόζετε τις παραπάνω συμβουλές.

Ελέγχουμε τακτικά τα λάστιχα του αυτοκινήτου μας

Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η σωστή πίεση των ελαστικών είναι σημαντικός παράγοντας για την εξοικονόμηση καυσίμου.

Μια μικρή απόκλιση από το κανονικό φούσκωμα, μπορεί να σας κοστίσει πολλά. Αν τα λάστιχά δεν είναι φουσκωμένα στη σωστή πίεση που προβλέπει ο κατασκευαστής, τότε καταναλώνετε 1,2-3,7% περισσότερο καύσιμο (ανάλογα με την ταχύτητα). Το σωστό φούσκωμα θα σας εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 25 λίτρα καυσίμου το χρόνο.

πηγή:  www.econews.gr

Aπ' τους 4ΤΡΟΧΟΥΣ   Ιουλίου 2008 :  
  Σ ώ σ τ ε   τα  λίτρα  σας  (για όσους/όσες οδηγούν συχνά πυκνά και τα έξοδα βαραίνουν. ) :

1.   Γεμίστε το όχημά σας  νωρίς  το  πρωί .  Γιατί η θερμοκρασία εδάφους είναι χαμηλή.  Σ' όλα τα πρατήρια βενζίνας οι δεξαμενές είναι υπόγειες.  Άρα , όσο πιο κρύο είναι το έδαφος, τόσο μεγαλύτερη είναι η   π υ κ ν ό τ η τ α  του καυσίμου.
    Αν γεμίσετε απόγευμα, ή βράδυ, το λίτρο σας  δ ε ν   θα είναι ακριβώς 1 -ένα- λίτρο .
2.   Όταν γεμίζετε  ο ίδιος-ίδια σε self service-πρατήριο, μην βάζετε την αντλία στην υψηλή ταχύτητα.  Απ' τις τρείς ταχύτητες/στάδια, - χαμηλό στάδιο, μεσαίο κι υψηλό,- το  χ α μ η λ ό ελαχιστοποιεί τους ατμούς που δημιουργούνται απ' την βενζίνη. Σ' όλες οι μάνικες προκαλείται  μια επιστροφή  ατμού. Εάν γεμίζετε στο γ ρ ή γ ο ρ ο, ένα μέρος του καυσίμου, που πηγαίνει στο ρεζερβουάρ γίνεται ατμός βενζίνης. Αυτός ο ατμός απορροφάται επάνω, γυρίζει πίσω στην υπόγεια δεξαμενή του βενζινάδικου κι έτσι στην πραγματικότητα παραλαμβάνετε  λ ι γ ό τ ε ρ ο  καύσιμο.
3.   Ένα απ' τα σημαντικότερα είναι να κάνετε ανεφοδιασμό, όταν το απόθεμα βενζίνης σας είναι περίπου στη  μ έ σ η . Διότι, όσο περισσότερο καύσιμο έχετε στο ρεζερβουάρ, τόσο λιγότερος αέρας υπάρχει στο διαθέσιμο χώρο του. Η βενζίνη εξατμίζεται γρηγορότερα απ' ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.
4.   Εάν την ώρα που εισέρχεστε, δείτε ότι γίνεται ανεφοδιασμός του βενζινάδικου από βυτιοφόρο, μ η ν   γεμίζετε. Είναι πολύ πιθανό το καύσιμο να έχει ανακατευτεί κατά τον ανεφοδιασμό και να πάρετε μαζί τα ακάθαρτα συστατικά, που συνήθως κάθονται στον πάτο της δεξαμενής. - 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Unique Visitor Counter