Διακοπές στις Καλύτερες Τιμές!

Booking.com

Λέμε «ΟΧΙ» στα αναβολικά…… απόσπασμα διαλόγου ανάμεσα σε αθλητή – προπονητή



Το παρακάτω απόσπασμα διαλόγου είναι μεταξύ ενός προπονητή και ενός αθλητή γυμναστικής, ηλικίας 22 ετών, ο οποίος έκανε κατά το παρελθόν χρήση αναβολικών ουσιών:

Ερώτηση: Πόσα χρόνια ασχολείσαι με το αγώνισμα αυτο;
Απάντηση: Περισσότερο από δώδεκα χρόνια.


Ερώτηση: Πόσες ώρες προπόνηση έκανες την ημέρα;
Απάντηση: Σχεδόν όλη την ημέρα, 6-8 ώρες.

Ερώτηση: Στην διάρκεια αυτών των δώδεκα ετών διαπίστωσες, έμαθες αν άλλοι αθλητές στο χώρο σου έκαναν χρήση φαρμακευτικών ουσιών;
Απάντηση: Ακούγονταν διάφορα, αλλά πολύ αόριστα και γενικά, πιο πολύ έμοιαζαν με κουτσομπολιό.

Ερώτηση: Δηλαδή δεν έβλεπες αν κάποιος προοδεύει τόσο ώστε να σου προκαλέσει την απορία;
Απάντηση: Μέσα από την καθημερινή επαφή δεν μπορείς εύκολα να καταλάβεις τις διαφορές. Όταν όμως πήγα να δω διεθνείς αγώνες, δεν πίστευα στα μάτια μου. Μερικοί αθλητές είχαν αλλάξει τόσο πολύ μορφολογικά. Ρώτησα μάλιστα και άλλους συναθλητές μου, για να επιβεβαιώσω ότι δεν έκανα λάθος ως προς τα πρόσωπα αυτά. Η απάντηση τους ήταν καταφατική.


Ερώτηση: Εσύ πως κατέληξες στην απόφαση να κάνεις χρήση;
Απάντηση: (χαμογελώντας και ταυτόχρονα σκεφτόμενος). Όταν έφτασε η ώρα να πάρω μέρος σε αγώνες, ο προπονητής μου  ξεκαθάρισε την κατάσταση:
- «είσαι πολύ καλός, άριστος, αλλά συγκρινόμενος με τους άλλους δεν έχεις καμία τύχη».
- Δηλαδή τι πρέπει να κάνω;
- «ότι κάνουν και αυτοί».
- και ποιος θα με βοηθήσει σε αυτό;
- «θα το κουβεντιάσουμε και θα σου πω».
- και αν δεν θέλω τι πρέπει να κάνω να σταματήσω;
- «όχι, μπορείς να συνεχίσεις όπως είσαι τώρα, αλλά μην ονειρεύεσαι κάτι σπουδαίο ή μια μεγάλη νίκη».

Ερώτηση: Τελικά τι έκανες;
Απάντηση: Μπήκα στην διαδικασία, είχα όνειρα, πίστευα ότι θα γινόμουνα ο πρώτος με όλα όσα προσφέρει αυτή η θέση. Κατ’αρχήν, είσαι ο μοναδικός, αυτός που θα θαυμάζουν όλοι, που θα σε σέβονται και γιατί στο κάτω-κάτω να μην πάρω και εγώ τα χρήματα και bonus;

Ερώτηση: Δεν φοβήθηκες για την υγεία σου;
Απάντηση: Μήπως είχα μυαλό τότε, το μόνο που με ενδιέφερε ήταν μετά από τόσα χρόνια προπόνηση να είμαι ο καλύτερος.

Ερώτηση: Από τότε που άρχισες τι διαπίστωσες πάνω στον ευατό σου;
Απάντηση: Φοβερά πράγματα, θαύματα.

Ερώτηση: Δηλαδη;
Απάντηση: Θα στο πώ με δύο λέξεις, σε μία προπόνηση μπορούσα να παράγω το έργο των προπονήσεων μιας ολόκληρης εβδομάδας και να μην έκανα τίποτα την υπόλοιπη εβδομάδα.


Ερώτηση: Σχετικά με την υγεία σου διαπίστωσες κάτι που να σου έκανε εντύπωση;
Απάντηση: Το σώμα μου έγινε αγαλμάτινο πολύ γρήγορα. Με κοίταζαν οι άλλοι και ζήλευαν. Με ρώταγαν πώς έγινε αυτό. Τους απαντούσα με την προπόνηση. Αλλά κάποια στιγμή έπρεπε να σταματήσω, για να μπορέσω να λάβω μέρος στους αγώνες. Τότε άρχισα να διαπιστώνω κάποια περίεργα πράγματα στον εαυτό μου. Είχα γίνει λίγο πιο επιθετικός, άρχισα να έχω που και που κάποιες ζαλάδες. Μερικές φορές με έπιανε κατάθλιψη. Χώρια που είχα γεμίσει σπυράκια παντού. Τώρα το βλέπω στους άλλους και γελάω.


Ερώτηση: Παρόλα αυτά όμως συνέχισες;
Απάντηση: Ναι!!!
 
Ερώτηση: Οι γονείς σου τι είπαν για αυτήν την αλλαγή;
Απάντηση: Ποτέ δεν είδαν, ούτε έμαθαν. Δεν κατάλαβαν τίποτα, νόμιζαν ότι έπαιρνα συμπληρώματα διατροφής, σε συνδυασμό με διαφορετικό τρόπο διατροφής. Όλη την ημέρα κουβαλούσα «δοχεία» με συγκεκριμένο είδος διατροφής. Όλοι νόμιζαν ότι η διατροφή μου ήταν εξ αιτίας του τρόπου της διατροφής μου. Αλλά δεν ήταν αυτή όλη η αλήθεια. Πάντως την μέθοδο της διατροφής εξακολουθώ να την χρησιμοποιώ και σήμερα και έτσι όπως βλέπεις έχω σώμα ζηλευτό. Την χρήση όμως του ντόπινγκ την έχω σταματήσει από καιρό.

Ερώτηση: Γιατί σταμάτησες να κάνεις χρήση του ντόπινγκ;
Απάντηση: Διαπίστωσα ότι δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ με άλλα πράγματα πιο σημαντικά για εμένα, όπως π.χ να σπουδάσω, να δουλέψω και να κερδίσω χρήματα, να κάνω διακοπές, να έχω μία σχέση με ένα κορίτσι.

Ερώτηση: Τώρα που σπουδάζεις, που έχεις μία σχέση θα ξαναέκανες χρήση για να πετύχεις ένα μεγάλο αποτέλεσμα;
Απάντηση: Τώρα ΟΧΙ.. Έχω διαβάσει, έχω δει, ξέρω τις συνέπειες.



Ερώτηση: Μια και είπες συνέπειες κατάταξε, σε παρακαλώ, κατά σειρά σημαντικότητας τα παρακάτω: «ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ», «ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ», «ΤΙΜΩΡΙΕΣ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ».
Απάντηση: Βάλε το πρώτο τελευταίο και έχεις την απάντηση «ΥΓΕΙΑ», «ΤΙΜΩΡΙΑ», «ΗΘΙΚΗ».


Μαστρογιάννη Σεβίνα, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Unique Visitor Counter