Εάν υποφέρετε από burn out, είναι πιθανό να βιώνετε
• Διαρκή κούραση κι αίσθηση εξουθένωσης
• Την αίσθηση ότι «σέρνετε» τον εαυτό σας στη δουλειά
• Αναβλητικότητα για πράγματα που πρέπει να κάνετε
• Εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα (ίσως αρρωσταίνετε συχνά)
• Αλλαγές στην όρεξή σας καθώς και στον ύπνο
• Διάφορους σωματικούς πόνους όπως μυικούς πόνους ή πονοκεφάλους
• Αίσθηση αποτυχίας και αυτο-αμφισβήτησης
• Τάση να αποσύρεστε και να περνάτε ώρα μόνοι
• Απώλεια ελπίδων και αίσθηση ότι είστε παγιδευμένοι
• Κυνισμό κι ολοένα αυξανόμενες αρνητικές σκέψεις
• Υπερκριτικότητα κι εκνευρισμό με τους συναδέλφους ή τους πελάτες σας
• Την τάση να χρησιμοποιείτε το φαγητό, αλκοόλ ή άλλες ουσίες για να τα βγάλετε πέρα
Το burn out προκαλείται από
• Εργασίες που είναι μονότονες, πληκτικές και δεν προκαλούν την πνευματική διέγερση που χρειάζεστε
• Υψηλές απαιτήσεις ή υπερβολικός φόρτος εργασίας
• Απουσία επιβράβευσης και αναγνώρισης για την καλή σας δουλειά
• Απουσία ελέγχου σε αποφάσεις που αφορούν τη δουλειά σας, π.χ βάρδιες, εργασιακά καθήκοντα.
• Δυσλειτουργικές εργασιακές σχέσεις, π.χ κάποιος υπονομεύει τη δουλειά σας ή σας κριτικάρει «πισώπλατα».
• Εργασία που δεν ταιριάζει με τις προτιμήσεις ή τα προσόντα σας.
Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;
• Πρώτα απ’ολα, αναγνωρίστε ποιοί παράγοντες είναι εκείνοι που συντελούν στο burnout. Αυτό είναι το πρώτο βήμα που θα σας βοηθήσει να βρείτε τρόπους να αντιμετωπίσετε το ζήτημα.
• Εάν είναι δυνατό, συζητήστε το πρόβλημα σας καθώς και οποιαδήποτε πρόταση για αλλαγή έχετε με τον προιστάμενο σας. Ίσως μπορείτε να διαπραγματευτείτε κάποια λύση.
• Αποφύγετε να δίνετε υπεβάλλουσα σημασία στη δουλειά σας. Η δουλειά θα έπρεπε είναι απλά ένα μέσο με το οποίο μπορείτε να απολαμβάνετε τη ζωή είτε επειδή σας δίνει οικονομική ανεξαρτησία είτε επειδή απολαμβάνετε το αντικείμενο της εργασίας σας. Όταν όμως θυσιάζετε πράγματα όπως την κοινωνική σας ζωή, την οικογένεια σας ή την ψυχική σας ηρεμία για χάρη της δουλειάς, ίσως θα ήταν χρήσιμο να αναθεωρήσετε τις προτεραιότητες σας.
• Βρείτε αποτελεσματικότερους τρόπους διαχείρισης του χρόνου σας.Πολλοί αισθάνονται συνεχές άγχος στη δουλειά επειδή νιώθουν ότι έχουν πολλά πράγματα να κάνουν σε πολύ λίγο χρόνο. Θέστε μια λίστα προτεραιότητων και ακολουθήστε την . Δεν έχουν όλα τα εργασιακά καθήκοντα την ίδια προτεραιότητα.
• Αποφύγετε την απόμόνωση και ζητείστε τη συμπαράσταση και υποστήριξη της οικογένειας σας, των φίλων, των συναδέλφων σας. Η ανθρώπινη επαφή είναι συχνά ικανή να ελαφρύνει αρνητικά συναισθήματα αλλά και να σας βοηθήσει να δείτε τα πράγματα απο άλλη οπτική.
• Εάν τα πράγματα έχουν φτάσει σε κρίσιμο επίπεδο, προσφέρετε στον εαυτό σας χρόνο ξεκούρασης ή ανάπαυσης. Πάρτε άδεια από τη δουλειά σας για να ξεκουραστείτε και να φορτίσετε τις μπαταρίες σας. Η υγεία σας, είναι πολύ σημαντικότερη από τη δουλειά σας και για να είστε αποτελεσματικοί στη δουλειά , πρέπει πρώτα απ’ολα να είστε υγιείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου